Engelsk fodboldstjerne bliver frontfigur for globalt skomærke
Ny arbejdsgiver - og nu også ny leverandør af fodboldspillerens fornemmeste værktøj.
Fodboldstøvlen.
Harry Kane skiftede for nyligt en mangeårig tilværelse som spydspids for Tottenham i det nordlige London ud med en tilværelse i det sydlige Tyskland hos Bayern München.
Men har han nu også skiftet en tidligere fodboldstøvleaftale med Nike ud med en tilsvarende - men livsvarig - aftale med det amerikanske mærke Skechers.
Det har Skechers annonceret i en pressemeddelelse.
Heri beskriver Harry Kane, at skiftet på fodboldstøvlefronten hænger sammen med hans nylige skifte fra engelsk til tysk fodbold.
- Lige siden jeg mødte designerholdet bag Skechers og så støvlerne for første gang, var jeg klar over, at Skechers stod for noget specielt, siger han.
Også hos Skechers' administrerende direktør, Michael Greenberg, er der tilfredshed med aftalen.
- Vi har udviklet Skechers-fodboldstøvler i noget tid efterhånden, og som vi perfektionerede støvlerne, begyndte vi at spekulere i, hvem der skulle teste dem. Og her kom Harry Kane til os som én af de første, siger Michael Greenberg.
Større fodboldsatsning
Ifølge DetailWatch er tiltaget en del af en større satsning i fodboldverdenen, som skal løfte Skechers' omsætning på globalt plan til ti milliarder dollars. Lige i underkanten af 70 milliarder danske kroner.
Peter Jørgensen, der tidligere på året solgte den danske del af Skechers, Sports Connection, tilbage til hovedvirksomheden, fortæller desuden til mediet, at planen er at lancere de nye Skechers-fodboldstøvler på Unisports hjemmeside og herudover også på en engelsk, tysk og spansk platform.
-Det er meget velovervejet og blandt andet med baggrund i, at vi gerne vil tale til en yngre målgruppe fra 12-13 års alderen og op til omkring 35-årige, som interesserer sig i fodbold, siger Peter Jørgensen til DetailWatch.
Det er endvidere også planen, at Skechers' fodboldstøvler i fremtiden skal sælges i et udvalg af skomærkets fysiske butikker i Europa.